Wycieczka nad morze

WYCIECZKA „NAD POLSKIM MORZEM”

wycieczka nad morze

W dniach 17-20 maja 2016 roku 44 uczniów Zespołu Szkół nr 1 uczestniczyło w wycieczce nad Morze Bałtyckie.

We wtorek wcześnie rano wyruszyliśmy spod szkoły i już po 7 godzinach drogi spotkaliśmy się w Gdańsku z panem przewodnikiem. W stolicy wybrzeża zwiedziliśmy najważniejsze zabytki, m.in. Żuraw, Pomnik Obrońców Poczty Polskiej, Kościół Mariacki, Zbrojownię, Ratusz, fontannę Neptuna. Spacerowaliśmy historycznymi uliczkami słuchając ciekawych opowieści pana przewodnika, który przedstawił nam nie tylko fakty historyczne, ale też związane z tymi miejscami legendy. Po prawie 3-godzinnym zwiedzaniu większość z nas marzyła już tylko o odpoczynku. Przejechaliśmy do ośrodka w Mikoszewie, a tam po posiłku nabraliśmy tyle energii, że wybraliśmy się na spacer nad morze. Po 15-minutowym marszu przez las ujrzeliśmy wytęskniony widok – błękit wody ciągnący się aż po horyzont, delikatne fale łamiące jej taflę i złoty piasek plaży. Dla niektórych z nas był to pierwszy raz, gdy zobaczyli morze. Radości, chichotów i wspólnej zabawy nie było końca. Co odważniejsi nawet zamoczyli nogi w wodzie, pomimo brzydkiej pogody. Natomiast szczęśliwcom udało się znaleźć bursztyny!

Następnego dnia kontynuowaliśmy zwiedzanie Trójmiasta. Zaczęliśmy od Westerplatte (dla wtajemniczonych -   czyt. Łesterplejt J), czyli miejsca, od którego zaczęła się II Wojna Światowa. Następnie spacerowaliśmy niczym kuracjusze po molo w Sopocie. A na koniec zobaczyliśmy statki: ORP Błyskawica, Dar Pomorza i Dar Młodzieży zacumowane przy Skwerze Kościuszki w Gdyni. Odwiedziliśmy też Gdyńskie Akwarium, w którym podziwialiśmy piękne, a czasem bardzo dziwne okazy wodnych zwierząt zebranych z całego świata.

Wieczorem pojechaliśmy do Łeby i zwyczajem dnia poprzedniego, po obiadokolacji wybraliśmy się na plażę. Tam część z nas oddała się różnym grom i zabawom, a inni w małych grupkach prowadzili żywe konwersacje. Pogoda zaczynała się klarować, a piękny zachód słońca zwiastował kolejny piękny dzień.

Na czwartek mieliśmy zaplanowaną bardzo długą wyprawę – do Słowińskiego Parku Narodowego. Po śniadaniu przemaszerowaliśmy do bram parku, a następnie melexami przejechaliśmy do wydm. Olbrzymie połacie piasku, niczym pustynia, zafascynowały nas wszystkich. Czas na wydmach wykorzystaliśmy bardzo aktywnie – graliśmy w piłkę, Frisbee, a nawet urządzaliśmy wyścigi z piaskowych gór. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną brzegiem morza. Spacer plażą do krótkich nie należał – 8 km! Jednak w dobrym towarzystwie czas (i kilometry) płynie szybko. Z krótkimi przerwami po trasie, udało nam się wrócić na obiad. Później udaliśmy się do Labiryntu 3D, gdzie na powierzchni 5000m2 pośród wysokich iglaków musieliśmy znaleźć wyjście. Następnie wybraliśmy się na kolację do centrum Łeby oraz tradycyjnie na plażę!

Ostatni dzień wycieczki również obfitował w mocne wrażenia, a mianowicie była to wizyta w Parku Dinozaurów. Podczas spaceru ścieżkami, mostami i kładkami nad stawami, trzęsawiskami poprzez trzciny i w otoczeniu lasów poznaliśmy dziesiątki dinozaurów i innych

stworzeń w skali 1:1, a wśród nich dwa kolosy: mający 45 metrów długości Seismosaurus i jedyny w Polsce Brachiosaurus o wysokości 13 metrów - Łebuś Wydmozaurus. Pozostając w epoce tych pradawnych gadów wypróbowaliśmy jak to jest pojeździć pojazdami Flinstonów, i wbrew pozorom wcale nie było tak łatwo!  Olbrzymią frajdę sprawiły nam pontonowe zjeżdżalnie wodne (brawo dla odważnych!) oraz możliwość pogrania w golfa na polu do mini golfa. Dotarliśmy też na Dziki Zachód, gdzie mogliśmy się wypróbować w strzelaniu z wiatrówki i z łuku oraz w kopalni złota poszukać tego cennego kruszcu. Wizytą w mini zoo pożegnaliśmy park, mając nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócimy.

Trochę zmęczeni, jednak pełni wrażeń i z niesamowitymi wspomnieniami wróciliśmy do Białegostoku. Trochę nam żal, że dni na wycieczce mijały tak szybko, ale plany na kolejny wyjazd dają nadzieję na następny wspaniały czas spędzony razem. Wyjazd nad morze będziemy jeszcze długo wspominać!